tisdag 8 februari 2011

Literature in English-sepaking countries

Deadline March 2: Progress Gold B, pp. 43-64
The following should be completed at that date:

Read and do the exercises for the following literary texts in Progress Gold. Book one or two sessions with me where we discuss the texts (we will use the exercises in Progress Gold as a starting point for the discussions). You need 2-4 people to book a session.

- Shakespeare and the Globe (080, 081)
- Romeo and Juliet: On the balcony  (082, 085)
- Emma (089)
- Oliver Twist (090)
- The Adventures of Tom Sawyer (091)
- I Hear America Singing (092)
- A Room of One's Own (093)

Choose three of the texts and ask me for a writing task on them (which will be graded for language as well). I need three work days' advance to create the writing task.

Read about the authors and the history of English literature on p. 60-64.
- Book a session with me for an oral examination on these pages. 
- You can devide it into two sessions if you like. This is an individual task and the session for the whole task will be ca. 10-15 minutes.
- No exact dates will be needed (except for Shakespeare's birth and death), but you need to give an estimate, ex. Walt Whitman lived during most of the 19th century).

Godkänt
  • Eleven tillgodogör sig utdrag ur äldre litterära verk, och kommenterar och sammanfattar dessa.
  • Eleven beskriver litteraturhistoria i engelskspråkiga länder
  • Eleven inleder och upprätthåller samtal, argumenterar och uttrycker egna åsikter och bemöter på ett nyanserat sätt andras argument
  • Eleven uttrycker sig varierat och lättfattligt med gott uttal och tydlig intonation och anstränger sig för att få kommunikationen att fungera
  • Eleven uttrycker sig och interagerar skriftligt med sammanhang, struktur och allt större variation.
  • Eleven planerar, genomför och utvärderar sitt arbete på ett effektivt sätt.
Väl godkänt
  • Eleven läser utdrag ur äldre skönlitterära verk och sätter in dessa i ett sammanhang
  • Eleven skriver nyanserat och variationsrikt
  • Eleven anpassa sitt språk även till lite mer formella sammanhang och uttrycker sig med variation och gott språkligt flyt.
Mycket väl godkänt
  • Elevens skriftliga framställning kännetecknas av klarhet, precision och variation
  • Eleven analyserar texters syfte
  • Elevens muntliga framställning kännetecknas av klarhet, precision och variation

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar