onsdag 21 september 2011

Svenska, torsdag v. 38

Responsen

Jag har lagt ut den responsen ni fick på era textanalyser i era svenskmappar, dvs. till de som har delat sådana med mig. Det är dokumentet som heter "Responsen ni fick:)" som ni ska titta på. Jag går runt till grupperna och kommenterar både responsen ni fick och responsen ni gav.

Texten

Vi diskuterar texten ni hade i läxa utifrån svårighetsgrad och faktorer som påverkar detta.

Provet

Till provet som går på tisdag kommer vi att utgå från en text ni ska diskutera på IR på måndag. Ni kan ladda ner och läsa texten här. Vid provtillfället kommer jag att samla alla länkar ni kommer att behöva, samt ge instruktioner i ett inlägg som ni sedan kan utgå från. Jag kommer också att ha med mig en kopia av texten där jag har räknat antal ord, antal meningar och antal långa ord. LIX får ni sedan själv räkna ut utifrån det.

Ni kan förbereda genom att läsa och diskutera texten men allt skrivarbete ska göras på lektionen i Google Docs. Inga anteckningar alltså. Fixa det här med mappar innan dess så att ni inte behöver ta en massa tid till det under provet. Följande personer måste skapa en svenskmapp och dela den med mig:

Christian
Martin
Robin
Charles
André
Kevin
Philip
Erik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar