måndag 4 oktober 2010

Måndag, v. 40 - svenska

Min förkylning har inte gått över så jag får vara hemma idag och imorgon. Idag ska ni få titta på Arn - tempelriddaren. Det är den filmen jag kommer att välja ett klipp från och ge er prov på nästa måndag (v.41). Ni hinner inte se den färdigt idag, utan ni får fortsätta imorgon.

Titta på den non-stop idag och läs in rasten. Lektionen slutar 12.00 istället för 12.10, så att ni får tillbaka den tiden. Förhoppningsvis undviker ni då trängseln i matsalen lite.

Ta anteckningar medan ni tittar - imorgon när ni har sett färdigt filmen ska ni diskutera den i smågrupper (välj själva) och sedan summera i helklass med hjälp av vikarien. Utgå från lathunden. Anteckna! De anteckningar ni för idag får ni ta med er till provet i nästa vecka. Jag kommer också att ha med lathunden till provet, som ni också får ha tillgängligt. Ni kan ha stor nytta av varandras synpunkter (som ni sparar i anteckningarna) när ni sedan sitter där ensamma och ska skriva prov.

Om man missar dagens och morgondagens lektion och filmvisning får man ta igen det på egen hand och bekosta det själv. Biblioteket har filmen och jag kommer att lämna tillbaka den dit innan helgen. Då blir det ju gratis.

Maila mig om ni har frågor ni vill ha besvarade innan provet eller fråga mig på onsdag när vi har engelska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar