onsdag 4 maj 2011

Intervjufrågor - nomineringen Webbstjärnan 2011

Redaktionen på Webbstjärnan kommer att skriva artiklar om de nominerade bidragen och publicera på Webbstjärnans hemsida. De kommer att skriva artikeln utifrån vad vi svarar på frågorna nedan. Jag vill gärna ha så många spontana svar som möjligt på frågorna, så sammanställer jag sedan. Svara direkt i kommentarsfältet!

1. Vilka är ni?
2. Hur har det varit att skapa en webbplats?
3. Vad har ni lärt er av att arbeta med er webbplats?
4. Vilken anser ni vara er största konkurrent?
5. Vad tror ni omred chanser att vinna


Här är en länk till de andra nominerade bidragen som ni kan titta på för att svara på fråga 4. Ös på!! Jag måste skicka in våra svar senast fredag så det brinner lite i knutarna.
PS. Jag tittar på utvärderingen också naturligtvis:)

15 kommentarer:

  1. 1.
    2. Roligt och annorlunda
    3. Källhänvisning och upphovsrätt
    4. Projekttjernobyl.se
    5. Vi kommer att ta hem allt :)

    SvaraRadera
  2. 2. Det har varit spännande att skapa en webbplats, det är första gången jag har varit med att skapa en webbplats så det var roligt.

    3. Jag har lärt mig en hel del om källhänvisning och att man måste ha tillstånd att använda vissa bilder.

    4. http://projekttjernobyl.se/ tror jag är vår största konkurrent.

    5. Jag tror att det finns en hyfsad chans för oss att vinna.

    SvaraRadera
  3. 2. Väldigt roligt och lärorikt
    3. Vi har lärt oss att göra snygga länkar och bädda in dom i texter. Har också lärt oss vilka bilder man får använda och att man måste ange en licens.
    4. Vår största konkurrent är http://projekttjernobyl.se/, för att dom är nominerade till bästa bidrag.
    5. Våra chanser att vinna är goda, eftersom det pratas så mycket om framtiden och det är ett aktuellt ämne

    SvaraRadera
  4. 2. Jo, det har varit mycket lärorikt, och roligt för vi har haft väldigt fria tyglar och har kunnat lägga upp arbetet så som vi själva velat.
    3. Vi har fått lära oss om upphovsrätt, källkritik, och kunnat använda oss av våra teoretiska kunskaper i praktiken på ett sätt som vi inte har gjort tidigare.
    4. Jag tycker att Projekt Tjernobyl har en väldigt fin hemsida, och de verkar ha gjort en bra jobb.
    5. Hela klassen har jobbat mycket bra under hela arbetet, och jag tycker att vi har fått ihop en bra och faktarik hemsida. Detta tror jag ger oss en god chans i tävlingen.

    SvaraRadera
  5. 2. Att ha skapat en webbplats har varit otroligt roligt. Jag tror inte att någon i vår klass har skapat en tidigare och första gången vi fick tillfället vi fick göra det, gjorde vi det tillsammans! Självklart är vi stolta över det vi har åstadkommit.

    3. Vi har lärt oss massor. Att arbeta på olika sätt som att skriva texter, göra intervjuer och spela in en film eller ljud. Vi har också lärt oss mycket om upphovsrätten och hur man kan använda bilder på ett tillåtet sätt. Vi har också samarbetat i våra grupper och lärt känna varandra bättre!

    4. Jag har inte kollat på så många bidrag men Tjernobylprojektet är intressan tycker jag, och väldigt bra gjort!

    5. Jag tror att vi har goda chanser att vinna, vi har arbetat med vår hemsida i nästan en hel termin och vi har finslipat och jobbat hårt för att få hemsidan som den blev och jag tycker den blev jättebra och innehållsrik!

    SvaraRadera
  6. 2. det har varit roligt :) det var en ny sätt att arbeta på. Det var en ny upplevelse och vi har inte arbetat med nåt sånt liknande innan.

    3. Jag har lärt mig mycket om det ämne jag hade. Det har varit roligt för jag har lärt mig mycket om upphovsrätten och hur man ska planera en hemsida för att den ska se snyggt ut. Vi har också fått lära sig att jobba i grupp och klass så det har varit jätte lärorikt.

    4.http://chattspraket.se tror jag har en bra chans för det är ett roligt ämne och det är fint utfört.

    5. jag tror vi har en chans för det är ett roligt ämne som får en att tänka till. Det gav oss också utrymme till våra egna tankar och funderingar.

    SvaraRadera
  7. 2. Det har varit rätt så intressant att skapa en hemsida som också ska vara med en tävling på samma gång. Det blir en helt annan sak om man är med en tävling än en vanlig hemsida.
    3. Jag har lärt att man måste ange en källhänvisning och man måste känna till upphovsrätten.
    4. Jag anser Projekt tjernobyl kan vara en bra tuff konkurrent. Dom har bra bilder och information.
    5. Jag tror våra chanser att vinna kan bli mycket höga eftersom vi har en riktigt engagerad lärare som kan lägga ner hela sitt liv i denna hemsida.

    SvaraRadera
  8. 2. Hur har det varit att skapa en webbplats?
    3. Vad har ni lärt er av att arbeta med er webbplats?
    4. Vilken anser ni vara er största konkurrent?
    5. Vad tror ni omred chanser att vinna

    2.Det har varit intressant och roligt, bra erfarenhet till framtiden :)
    3.Att man inte kan ta vad man vill med, det är viktigt att ha tillstånd till det. Det handlar inte bara om webplatser, nu vet jag även att man inte kan ha vilken låt som helst spelandes i en film t.ex.
    4.Tjernobyl
    5 Vi borde nog komma tvåa, iallfal känns det så eftersom vi har jobbat ganska hårt med denna hemsida. Därför känns det nog sådär

    SvaraRadera
  9. 2. Det har varit väldigt intressant och lärorikt. Roligt att arbeta med flera olika metoder.
    3. Hur man kritiserar olika källor, hur man tar fram information om licens till bilder eller andra texter osv.
    4. Tjernobyl ser jag som vår största konkurrent.
    5. Jag tror att vi har hyfsade chanser att vinna eftersom vi har ett väldigt aktuellt ämne som intresserar väldigt många. Även för att vi har en väldigt stor utbredning på våra inlägg och metoder att få fram det vi vill.

    SvaraRadera
  10. 2. Det har varit intressant och kul att visasina kunskaper på ett nytt sätt och visa fler personer.
    3. Har använt olika sätt att arbeta på, sammarbete, söka fakta
    4. De tre bidragen som är nominerade för bästa bidrag.
    5. Ganska stora, jag tycker att många av oss har jobbat bra och effektivt. Vi har gjort ett bra jobb. Därför tycker jaf att vi förtjänar det bästa ;)

    SvaraRadera
  11. 2. roligt och vi fick jobba frritt
    3. vi har lärt oss hitta fakta på stadsbibliotek, internet osv, och så har vi lärt oss om källkritik
    4. ingen,
    5. vi vinner :)

    SvaraRadera
  12. 2. Det var intressant och roligt.
    3. Att jobba effektivare med kompisar.
    4. Alla har lika stora chanser.

    SvaraRadera
  13. 2. Der hat varit roligt och intressant
    3. om malmös dåtid,nutid och framtid.
    4. Tjenobyl eftersom dem blivit nominerade till bästa bidrag
    5. Vi har ganska stora chanser att vinna.

    SvaraRadera
  14. 2-Det har varit spännande. Man lärde sig nya saker hela tiden efter sin egen forskning av nya uppfinningar mm. Nåt nytt var det och positivit!.

    3-Jag har lärt mig att leta efter rätt att använda en källa. Lärt mig samarbeta med andra och använda avencerad teknik inom en webbsida.

    4-Jag anser att det kan vara Tjernobyl eftersom de har varit lika engerade som oss.

    5- Jag hoppas och tror att vi vinner eftersom vi har redan kommit så långt av vårt fina samarbete och jobb med hemsidan. Så jag hoppas att chansen är stor att vinna.

    SvaraRadera
  15. 2. De har varit roligt, intressant och lärorikt
    3. källhänvisning, upphovsrätten
    4. Tjernoby
    5. Vår lärare har lagt ner väldigt mycket tid och energi på detta, och pga det så har klassen blivit väldigt engagerad i arbetet.

    SvaraRadera