torsdag 17 november 2011

Nytt prov i textanalys

Text att analysera på provet!

Jag tar med mig krönikan imorgon kopierad från själva tidningen. Ett ex. till er var.

Vid provtillfället skriver jag följande på tavlan: antal ord i texten, antal meningar och antal långa ord. Därefter får ni själv räkna ut vad själva LIX blir, men grovgörat har jag gjort så lägg inte tid på det hemma på måndagkväll.


Uppgift
  • Skriv en textanalys i rapportform
  • Skriv den direkt i Google Docs alternativt använd OpenOffice och ladda sedan upp i Google Docs.
  • Försäkra er om att dokumentet ligger i er svenskmapp
  • Döp dokumentet till "Textanalys"
Tillgängligt material på provet

I det här inlägget har jag samlat all information ni skulle kunna ha hjälp av vid provet. Det innebär inte att man för första gången läser dessa dokument vid provtillfället utan att man tidigare har satt sig in i dem och därför vid provet vet när man behöver dem för att kolla upp saker, eller för att inte glömma någonting.
  • Alla de resurser endan ni använder ska anges i rapportens källförteckning
Min analys av "Syna dagdrömmarna..."
Min tidigare kortversion av analys i rapportform
Hur man räknar ut LIX
Vad gör en text svår? - utdrag från läroboken
Lathund - svår eller lätt text
Betygskriterierna för uppgiften
Vad innebär betygskriterierna? Tolkningshjälp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar