onsdag 21 december 2011

Bedömning av oppositioner

Jag har nu börjat föra in bedömningar av oppositioner. Responsen ligger i ett dokument i era svenskmappar och är döpt till: "Namn - uppsats".  Där fyller naturligtvis Karolina och jag i mer bedömningar efterhand som vi gör dem. Sammanfattningsvis kan jag säga att det handlar i huvudsak om:

G (att man har genomfört oppositionen och gett synpunkter på andras texter) eller...
VG (man har gett konstruktiv respons som ger mottagaren goda möjligheter att faktiskt förbättra sin text utifrån responsen)

På MVG-nivå där man skulle utgå från en mer teoretisk nivå är det i princip ingen (eller kanske en) som når upp till det. Alla de begrepp vi t.ex. lärt och använt vid textanalys skulle ju kunna komma till nytta här, men ingen har använt sig av dem.

De som är färdigbedömda är: Yahia, Karolina, Elin, Markus, Jenny, Emil, Martin, Hubert, Mergim, Mokhtar, och André.

Christian, Marcus, Rami, och Amanda är på gång, men jag vill konsultera Karolina samt eventuellt ha tillgång till de uppsatser jag själv gav respons i.

Glöm inte att redigera era uppsatser utifrån den respons ni fick och lämna in senast den 9/1 (lämna in innebär att lämna tillbaka Karolinas och min skriftliga respons och meddela oss att ni har redigerat färdigt)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar