fredag 9 december 2011

Då är det snart helg och för mig innebär det - paradoxalt nog - tid för läsning, feedback och omdömes/betygssättning.

Bla ska jag läsa era uppsatser och formulera konstruktiv feedback. Det har varit intressant och kul att följa framväxten av era uppsatser och jag ser fram emot nästa veckas seminarier.

En uppmaning till samtliga är att förbereda er inför seminarierna. Det gäller för samtliga deltagare: opponenter, respondent och övriga i seminariet. Läs åtminstone igenom

För er som är intresserade av att göra riktigt bra oppositioner gäller att verkligen läsa med pennan i hand. Gå till betygskriterierna för historia b och titta efter vad du kan titta efter i uppsatsen ex långa linjer, olika perspektiv, olika historiesyn, om det rör historiebruk osv. Gå tillbaka till instruktionerna för källkritik (både svenska och historia så att du är inläst på källkritik.

Ni som inte ingår i denna seminarieomgång är välkomna som publik på de annonserade seminarierna och ni får även deltaga i den avslutande diskussionen. Om ni önskar kopior av uppsatser säg till mig så kopierar jag



.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar